گرگان؛

کمک بلاعوض 50 درصدی خرید کمباین برداشت پنبه به کشاورزان گلستانی

معاون بهبود و تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان از کمک بلاعوض 50 درصدی سازمان جهاد کشاورزی نسبت به خرید کمباین برداشت پنبه به کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛ سهرابی افزود: کشاورزان یا تعاونی های که مبادرت به خرید دستگاه کمباین برداشت پنبه در استان را دارند می توانند با پرداخت 10 درصد از آورده شخصی اقدام به خرید دستگاه نمایند.

وی اظهار کرد: کشاورزان یا تعاونی ها می توانند مابقی ارزش ریالی دستگاه کمباین برداشت پنبه را از تسهیلات بانکی کم بهره استفاده کنند.

معاون بهبود و تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان ازحمایت و توسعه زراعت پنبه در سرزمین طلای سفید خبر داد و گفت: در سالجاری برنامه هایی شامل اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به میزان3 میلیون تومان استفاده از نهاده های تولید مثل کودهای شیمیایی و سموم مورد نیاز و همچنین تدارک بذور اصلاح شده برای افزایش سطح زیر کشت پنبه در استان داریم ،که این نام را به گلستان برگردانیم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های حمایت از زراعت پنبه تدارک بذور اصلاح شده در طبقات سوپرالیت ، الیت و گواهی شده است که در استان در سالجاری برای اولین بار 73 درصد بذور تهیه شده از طبقه سوپرالیت و الیت است.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.